Samochody rajdowe Toyoty są jednymi z najczęściej wybieranych pojazdów, głównie ze względu na ich niezawodność i solidność. Nie są jednak niezniszczalne, a kolizja na torze może spowodować całkowite wyłączenie samochodu z dalszych wyścigów, dlatego też modyfikacje, mające na celu podwyższenie wytrzymałości samochodu są standardowym wyposażeniem każdego pojazdu rajdowego. Chronią one bowiem nie tylko samochód, ale również samego kierowcę przed efektami kolizji.
Orurowanie do rajdowych samochodów Toyoty
Rajdowe samochody nie są objęte takimi samymi ograniczeniami jak samochody drogowe, dlatego też mogą być wyposażane w cięższe i skuteczniejsze ramy. Rajdowe orurowanie do Toyoty zazwyczaj przypomina wersję terenową ramy, i wykonywane jest z zespawanych stalowych rur, wydrążonych w środku. Rury te doskonale tłumią najmocniejsze uderzenia i chronią wnętrze pojazdu, zarówno kierowcę jak i sam samochód, przed efektami kolizji. Niejeden kierowca zawdzięcza zdrowie właśnie takiej modyfikacji, dlatego jest ona używana w praktycznie każdym samochodzie wyścigowym. Firmowe orurowanie od Toyoty ma tą przewagę nad improwizowanymi modyfikacjami iż jest ono doskonale dopasowane do ramy i karoserii samochodu, a dzięki temu nie musi być montowane w improwizowany sposób, tak jak większość chałupniczych modyfikacji samochodu. Zamiast tego, firmowe orurowanie może być zainstalowane w każdym warsztacie Toyoty, najczęściej w cenie zakupu. Najpopularniejszym wariantem orurowania wyścigowego jest kompletna zamknięta klatka, osłaniająca cały samochodów. Co prawda utrudnia ona wychodzenie i wchodzenie do samochodu, nie pozwalając na otwarcie drzwi, aczkolwiek wyrównuje ten mankament najwyższym poziomem trwałości i odporności na kolizje. Lżejsza wersja orurowania, która osłania boki oraz dach samochodu, nie zamykając całkowicie kabiny kierowcy jest natomiast instalowana w tych samochodach, które nie mają wystarczająco dużej mocy by mogła być w nich zamontowana stalowa klatka podstawowego wariantu.
Najlżejsza odmiana, która jest konstrukcją zabezpieczającą wyłącznie boczne i przednie części pojazdu, jest możliwa do wykorzystania również w samochodach osobowych Toyoty, gdyż jest na tyle lekka by posiadać pozwolenie drogowe i spełniać wszystkie warunki, jakie nałożone są na modyfikacje do samochodów osobowych. Niektórzy rajdowcy preferują lżejsze warianty ramy, wykonane z tworzyw sztucznych, aluminium czy nawet włókna węglowego, wywierające mniejsze obciążenie na amortyzacji samochodu.