Najlepszy sposób odnowy MZ-ki

Od kilku lat możemy zaobserwować tendencją do tego, że w Polsce pojawia się coraz większe grono miłośników starych motocykli produkowanych w Polsce w czasach PRL-u. Z racji tego, że te motocykle nie są produkowane już od wielu lat, to dostęp do części zamiennych nie jest zbyt łatwy. Jednak jeśli się postaramy, możemy w pełni odnowić motocykl, mimo że ostatnie egzemplarze tego motocykla z taśmy produkcyjnej zjechały w ubiegłym wieku. Dzięki temu możemy cieszyć się unikatowym motocyklem w idealnym stanie.

Jak przeprowadzić renowację motocykla MZ?

najlepsze części MZZakładając, że chcemy przeprowadzić renowację, która pozwoli nam zarejestrować motocykl jako zabytek, mowa tutaj o renowacji z wykorzystaniem tylko i wyłącznie oryginalnych części, to musimy się do tego odpowiednio przygotować. Zanim jeszcze przystąpimy do jakichkolwiek prac renowacyjnych, powinniśmy dowiedzieć się jak dokładnie wyglądały MZ-ki w chwili, gdy zjeżdżały z taśmy produkcyjnej. Kolejnym etapem renowacji jest szczegółowy przegląd naszego motocykla po to, aby ocenić jakich części nam brakuje oraz, które są na tyle zużyte, że trzeba je wymienić na nowe. Najlepsze części MZ możemy znaleźć w sklepach, które przejęły asortyment po zakładach, które niegdyś produkowały te motocykle. W ten sposób możemy nabyć części oryginalne, wyprodukowane w tej samej fabryce co nasz motocykli, co da nam podwójną korzyść. Po pierwsze mamy pewność, że będą one idealnie do siebie pasować, a po drugie będą to części w stu procentach oryginalne, co pozwoli na złożenie motocykla, który będzie się kwalifikować jako zabytek. Oczywiście możemy kupić zamienniki, które są tańsze, ale nie będą one tak dobre, jak oryginalne części oraz motocykl nie będzie idealnie taki jak był tuż po produkcji. Ostatnim etapem renowacji jest złożenie wszystkiego w jedną całość, co jest raczej dość proste, ponieważ te motocykle nie mają zbyt skomplikowanej budowy, więc ze złożeniem wszystkiego poradzi sobie każdy przeciętny człowiek, który ma minimalne pojęcie o mechanice.

Koszt przeprowadzenia takiej renowacji uzależniony jest przede wszystkim od tego, ile pracy trzeba włożyć w odnowienie danego egzemplarzu. Motocykle z PRL-u dla wielu Polaków mają niezwykła wartość historyczną oraz sentymentalną, dlatego na zlotach motocyklowych możemy zaobserwować takie motocykle, pomimo że kwota, jaką trzeba było poświęcić na przeprowadzenie renowacji, sięgała kilkunastu tysięcy złotych. Włożone pieniądze, możemy bez problemu odzyskać w chwili sprzedaży motocykla, ponieważ ich wartość stale rośnie.