W celu promocji działalności gospodarczej wykorzystane mogą być różne narzędzia. W zależności od profilu firmy powinno się dopasować najbardziej optymalne rozwiązania. Większość przedsiębiorstw wykorzystuje obecnie reklamę w Internecie w celu dotarcia do jak największej liczby osób oraz budowania świadomości marki. Jest to dobre rozwiązanie podobnie jak reklama w pozostałych mediach masowego przekazu informacji takich jak: radio, telewizja czy prasa.
Zastosowanie potykaczy reklamowych
Niemniej jednak w niektórych przypadkach biznes działa lokalnie co sprawia, że przekaz powinien być nakierowany na osoby mieszkające na danym obszarze. W takim przypadku lepiej sprawdzi się reklama nakierowana na ludność lokalną. Mogą to być banery czy ulotki. Często stosowany jest również praktyczny potykacz owz, który może być umieszczony w bliskiej odległości lokalu usługowego. Można na nim umieścić informację na temat świadczonych usług oraz przykładowe ceny co pozwala przyciągnąć zainteresowanego klienta. Rozwiązanie takie pozwala znacznie zwiększyć świadomość lokalnej ludności odnośnie punktu usługowego, który jest w okolicy. Potykacze mogą być rozstawione w różnych miejscach. Ich zakup nie jest drogi, a daje nowe możliwości jeśli chodzi o promowanie własnej działalności. Warto wspomnieć, że każdego dnia można zmieniać informację na temat dostępnej oferty. W ten sposób można bardzo dobrze wpasować się we wszelkiego rodzaju święta oraz uroczystości. Przykładowo w święta takie jak Walentynki czy Dzień Kobiet istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że panowie będą chcieli kupić kwiaty. Znacznie wzrośnie w ten sposób zainteresowanie usługami kwiaciarni, które je sprzedają. Dzięki umieszczeniu reklamy z informacją o rabacie na potykaczu istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoby przechodzące koło punktu zdecydują się zakupić kwiaty właśnie w nim. Jak widać obecnie w kontekście pozyskiwania klientów dużą rolę odgrywa tak zwana strategia marketingowa.
Powinna ona uwzględniać grupę docelową odbiorców oraz zasięg działalności danej firmy. Na podstawie tego można przedsięwziąć środki oraz działania, które pozwolą w znaczącym stopniu zwiększyć obroty. Dzięki temu możliwy jest dalszy rozwój firmy. Osoba zarządzająca czy odpowiedzialna za marketing ma do wyboru szeroki wachlarz działań. Obejmuje to zarówno reklamę w Internecie jak i również tą zlokalizowaną w pobliżu punktu. W celu uzyskania optymalnych wyników jedna i druga powinny być łączone ze sobą. Pozwala to maksymalnie wykorzystać potencjał danej usługi czy produktu.