Przebieg procesu zatrudnienia pracownika z Nepalu

Polska, poza atrakcyjnymi jak na warunki uboższych państw, warunkami zatrudnienia, stabilnością gospodarczą i geopolityczną kusi również dostępnością do rynku pracy krajów Unii Europejskiej. Pomimo tego, że pracownicy z Nepalu są powszechnie uważani za bardzo lojalnych pracowników to perspektywa wyjazdu do bogatszego kraju Unii Europejskiej po upływie czasu trwania kontraktu z polskim pracodawcą, również jest dobrą motywacją.

Jak zatrudnić pracownika z pomocą agencji?

jak zatrudnić pracownika z nepaluOczywiście, każdy chce mieć pracownika już na stałe. Polskie pozwolenie na pracę jest ważne tylko na wykonywanie pracy tylko u określonego pracodawcy. Za każdym razem, gdy obywatel Nepalu bądź innego kraju trzeciego będzie chciał zmienić pracę to będzie musiał przejść przynajmniej kilkumiesięczną procedurę uzyskania promesy na zatrudnienie u nowego pracodawcy, uzyskania pozwolenia na pracę i proces przejścia do nowego pracodawcy. W praktyce jest to mechanizm gwarantujący pozostanie u pracodawcy przez długi czas. Przedsiębiorcy często zadają sobie pytanie: jak zatrudnić pracownika z Nepalu? Sprawa wydaje się dosyć karkołomna jeżeli chcemy sami zająć się całym procesem, który może trwać nawet do kilku miesięcy. Nie ma nic prostszego niż zdecydowanie się na usługi firmy pośrednictwa pracy. Za pomocą swoich kontaktów z agencjami pracy z Nepalu znajdą odpowiedniego kandydata. Nam pozostanie tylko sprawdzić go w rozmowie telefonicznej bądź w inny, potwierdzony sposób. Następnie, wystawiamy swojemu przyszłemu pracownikowi promesę, w której deklarujemy, że w razie otrzymania wizy zatrudnimy go. Kandydat jedzie po wizę do Polski. Całość tych dwóch procedur, jeżeli nic nieoczekiwanego nie pokrzyżuje nam planów, powinna potrwać około 2 miesięcy. Wówczas możemy kupić swojemu kandydatowi bilet na przelot do Polski, gdzie podpiszemy umowę i nasz kandydat stanie się naszym nowym pracownikiem. Oczywiście, przez pierwsze tygodnie i miesiące może potrzebować naszej pomocy w organizacji życia na miejscu, ale decydując się na pomysł zatrudnienia pracownika z Nepalu możemy mieć pewność, że nasz nowy pracownik będzie wydajny i lojalny.

Całość procesu poprowadzi w naszym imieniu biuro pośrednictwa pracy. W naszej gestii będzie jedynie zaakceptowanie bądź odrzucenie konkretnego kandydata. Koszta jakie poniesiemy to koszty wynagrodzenia dla agencji oraz koszty wizy, przelotu do Polski oraz wysyłki dokumentów do Nepalu. Operacja jest dla nas bezpieczna pod względem finansowym, bowiem płacimy za bilet i za znalezienie pracownika dopiero w momencie, w którym mamy już pewność, że nasz kandydat na pewno otrzyma wizę do Polski.