Logo jest bardzo ważnym elementem każdej marki. Ono sprawia, że staje się rozpoznawalna i zapisuje się w świadomości ludzi. Pozwala ją odróżnić i zindywidualizować. To kluczowy aspekt budowania wizerunku firmy, który pomaga rozpoznać jej produkty czy usługi. Często staje się niejako gwarantem określonej jakości i czymś w rodzaju podpisu firmy. Dzięki niemu wiążemy dane wyroby z określoną marką. Ważne jest, by wywoływało pozytywne odczucia. Warto o tym pamiętać, tworząc nowe logo.
Logo, czyli wizytówka marki
Każdego dnia spotykamy różnego typu znaki graficzne, które kierują nasze myśli ku określonym produktom, usługom czy organizacjom. Logo jest to niewielki obrazek, lub graficznie przedstawiona nazwa bądź jej skrót. Pozwala szybko skojarzyć, o jaką firmę chodzi. Umieszczane jest w reklamach, w materiałach promocyjnych, w ulotkach, na plakatach, budynkach i samochodach. Znakowane są nim także produkty danej marki. Logo w Poznaniu można spotkać właściwie wszędzie. To charakterystyczna cecha dużych miast. Wystarczy pospacerować chwilę ulicą, by natknąć się na dziesiątki form graficznych, identyfikujących przedsiębiorstwo czy organizację. Podmioty o ugruntowanej pozycji na rynku bardzo doceniają wagę logo, szczególnie, gdy zostało dobrze zaprojektowane. Rozpoznawalny znaczek korzystnie wpływa na postrzeganie danej firmy i może służyć przez całe lata. Znamy przecież wiele emblematów z branży spożywczej, gastronomicznej czy elektronicznej, które nie zmieniają swojego wyglądu od dziesięcioleci. Są tak popularne, że aż trudno byłoby wyobrazić sobie bez nich współczesny świat. Czasami mogą być poddane lekkim modyfikacjom, jednak ich zasadnicza forma nie ulega zmianie. Taka właśnie jest siła dobrego logo. Tak ściśle łączy się z daną marką, że jego zmiana mogłaby niekorzystnie odbić się na jej rozpoznawalności. Firmy, które dopiero rozpoczynają działalność, poszukują pomysłu na oryginalny znaczek, który będzie identyfikował ich produkty. Zdają sobie sprawę z zależności przedstawionych powyżej, dlatego z rozwagą podchodzą do tego zagadnienia.
Jak zaprojektować logo? Przede wszystkim nie powinno być ono zbyt skomplikowane i zawierać nadmiernej ilości szczegółów. Nie musi też przedstawiać wyrobów danej marki. Dobrze sprawdzają się takie oznaczenia, które wyobrażają graficznie nazwę. Nie należy także starać się schlebić określonym gustom. Odbiorcami logo będą przecież ludzie o różnych upodobaniach. Ważne jest to, by pomysł był unikalny i nie stanowił nawiązania do już istniejących oznaczeń.